موارد موفقیت آمیز

رادیوسرجری فرکشنال چیست؟

رادیوسرجری فرکشنال، روش درمان نسبتاً جدیدی در حوزۀ درمانی رادیوسرجری است. این روش درمان در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در مرکز گامانایف ایران نیز توسط پزشکان متخصص در موارد خاص به کار گرفته می‌شود.

این شیوۀ درمانی، در خصوص بیمارانی که در معرض ریسک بالایی قرار دارند اعمال می‌شود. به عنوان مثال در موارد مجاورت تومور با ارگان‌های حیاتی مغز و یا در موارد حجم بالای تومور که درمان در یک جلسه و با میزان بالا، امکان‌پذیر نیست.

در این روش میزان مؤثر اشعه، طی نوبت‌های تقسیم شده و طی جلسات جداگانه با مشورت پزشک متخصص به ضایعۀ تومورال تابانده می‌شود. با این تفاوت که با تقسیم میزان اشعه، بافت‌های حیاتی میزان کمتری اشعه دریافت کرده و استانداردهای موردنظر حفظ می‌شوند. بسیاری از بیماران که قبلاً امیدی به درمان نداشتند، با این روش درمانی، از شانس   بالایی در درمان برخوردار می‌شوند، که موارد موفقیت‌آمیز سال‌های اخیر تیم‌های درمان‌گر این مرکز، گواه آن است.

یکی از کاربردهای این روش درمانی ، درمان تومورهایی است که در مجاورت تومور با عصب بینایی و یا حتی درگیر بودن تومورال خود عصب بینایی است که با اعمال درمان فرکشنال در میزان قابل توجهی از بیماران رشد تومور متوقف و بینایی بیمار حفظ شده است. این در حالی است که سابقاً این بیماران، امکان درمان نداشته و در نهایت، بینایی خود را از دست می‌دادند.

 

 


نشانی ما: ایران، تهران، خیابان دستگردی (ظفر)، جنب بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)،  پلاک 195، مرکز گامانایف ایران

مسیرهای دسترسی به مرکز گامانایف ایران 
مترو: خط 1 مسیر تجریش،  ایستگاه دکتر شریعتی  (نزدیک ترین ایستگاه) 
پارکینگ: پارکینگ ندارد. 
جای پارک در خیابان: به سختی